درمانی آپنه خواب چیست؟

وقفه تنفسی در خواب وضعیتی است که باعث می شود برای مدت کوتاهی هنگام خواب تنفس را قطع کنید. افراد مبتلا به آپنه خواب اکسیژن کافی دریافت نمی کنند. این باعث می شود که آنها گاز بگیرند و اغلب بیدار می شوند.

در بسیاری از موارد ، مردم از قطع تنفس خود آگاه نیستند و معتقدند که چرخه خواب آنها طبیعی است. آپنه خواب می تواند شبیه خروپف باشد.

آپنه خواب علاوه بر اینکه شما را در صبح خسته تر می کند ، می تواند عوارض زیادی در سلامتی ایجاد کند . در صورت عدم درمان ، این وضعیت خواب می تواند:

درمان های رایج شامل دستگاه های تنفسی ، دارو و جراحی است . با این حال ، برخی از تغییر سبک زندگی و مراقبت از منزل نیز می تواند کیفیت زندگی و خواب شما را بهبود بخشد .

درمان های مربوط به زندگی در مورد آپنه خواب

درمان های سنتی برای آپنه خواب شامل استفاده از ماسک CPAP در شب است. گرچه موثر است ، برخی از افراد این روش را ناخوشایند می دانند. برخی از داروهای خانگی ممکن است مزایای مشابهی داشته باشند. در اینجا شش روش درمانی جایگزین برای کاهش علائم آپنه خواب وجود دارد.

۱. یک وزن سالم داشته باشید

پزشکان معمولاً افراد مبتلا به آپنه خواب را برای کاهش وزن توصیه می کنند. چاقی ، به ویژه در قسمت بالای بدن ، می تواند خطر انسداد مجاری تنفسی و مجاری باریک بینی را افزایش دهد. این انسداد ها می توانند باعث شوند که شما به طور ناگهانی و یا مدت زمان طولانی هنگام خواب تنفس را متوقف کنید .

حفظ وزن سالم می تواند راه های هوایی شما را تمیز نگه دارد و علائم آپنه خواب را کاهش دهد.پژوهشمنبع مورد اعتماد نشان می دهد که کاهش متوسط ​​وزن در افراد چاق می تواند نیاز به جراحی راه هوایی فوقانی یا درمان طولانی مدت CPAP را از بین ببرد.

در برخی موارد ، کاهش وزن می تواند آپنه خواب را از بین ببرد. با این حال ، اگر وزن خود را دوباره به دست بیاورید ، احتمال بازگشت شرایط وجود دارد.

۲. یوگا را امتحان کنید

ورزش منظم می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد ، قلب شما را تقویت کرده و آپنه خواب را بهبود بخشد. یوگا می تواند به طور خاص قدرت تنفسی شما را بهبود بخشد و جریان اکسیژن را تشویق کند.

آپنه خواب با کاهش اشباع اکسیژن در خون همراه است. یوگا می تواند با تمرینات تنفسی مختلف سطح اکسیژن شما را بهبود بخشد. در نتیجه ، یوگا میزان وقفه های خواب شما را کاهش می دهد.

۳. وضعیت خواب خود را تغییر دهید

اگرچه یک تغییر کوچک است ، اما تغییر وضعیت خواب می تواند علائم آپنه خواب را کاهش دهد و استراحت شبانه شما را بهبود بخشد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ نشان داد که بیش از نیمی از موارد آپنه انسدادی خواب به موقعیت بستگی دارد.

مطالعاتمنبع مورد اعتمادخوابیدن به پشت نشان داده شده است – وضعیت خوابیده به پشت – می تواند علائم را بدتر کند. برای برخی از بزرگسالان ، خوابیدن به پهلو می تواند به بازگشت تنفس به حالت طبیعی کمک کند.

با این حال ، یک مطالعه ۲۰۰۲منبع مورد اعتماد دریافت که کودکان مبتلا به آپنه خواب به پشت بهتر می خوابند.

در مورد وضعیت بدن و علائم آپنه خواب خود با پزشک مشورت کنید تا گزینه های شما برای درمان را ارزیابی کند.

۴. از مرطوب کننده استفاده کنید

رطوبت ساز دستگاه هایی هستند که رطوبت هوا را اضافه می کنند. هوای خشک می تواند بدن و سیستم تنفسی را تحریک کند. با استفاده از مرطوب کننده می توانید مجاری تنفسی را باز کنید ، گرفتگی را کاهش داده و تنفس واضح تری را ترغیب کنید.

برای مزایای بیشتر ، افزودن روغن اسطوخودوس ، نعناع فلفلی یا اکالیپتوس به یک رطوبت ساز را در نظر بگیرید. این سه روغن اساسی از مزایای ضد التهابی و تسکین دهنده برخوردار هستند.

دستورالعمل های سازنده در مورد تمیز کردن مرطوب کننده را دنبال کنید. آنها می توانند کپک ها و باکتری ها را در خود جای دهند.

خرید رطوبت ساز به صورت آنلاین.

۵- از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید

تغییر در سبک زندگی می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد و عادت های بهتر خواب را تشویق کند. ترک سیگار و محدود کردن مصرف الکل را برای کاهش عوارض ناشی از آپنه خواب در نظر بگیرید .

الکل باعث شل شدن عضلات گلو می شود که تنفس شما را کنترل می کنند. این می تواند منجر به خروپف و چرخه خواب قطع شود. همچنین می تواند منجر به التهاب در مجاری تنفسی شما شود و جریان هوا را مسدود کند.

مشابه الکل ، استفاده از تنباکو همچنین می تواند در التهاب و تورم در مجاری تنفسی شما نقش داشته باشد. این می تواند خروپف و آپنه خواب شما را بدتر کند.

آ مطالعه ۲۰۱۲منبع مورد اعتمادسیگار کشیدن را به عنوان یک عامل خطر در بروز آپنه خواب شناسایی کرد. این مطالعه خاطر نشان کرد: افراد مبتلا به آپنه خواب ممکن است استعداد استعمال دخانیات را نیز داشته باشند ، بنابراین درمان آپنه خواب ممکن است به ترک سیگار کمک کند.

۶. از وسایل خوراکی استفاده کنید

وسایل دهان و دندان می توانند با تغییر موقعیت فک یا زبان به آپنه خواب کمک کنند تا راه هوایی شما هنگام خواب باز بماند.

دو دسته اصلی دستگاه های پیشرفت فک پایین و دستگاه های تثبیت کننده زبان هستند. این کارها با حرکت دادن فک پایین یا زبان به سمت جلو باعث کاهش انسداد در پشت گلو می شود.

این وسایل از گزینه های کم هزینه و بدون نسخه (OTC) گرفته تا دستگاه هایی که به طور سفارشی توسط دندانپزشک متناسب هستند ، متغیر است.

آکادمی آمریکایی دندانپزشکی پزشکی خواب از لوازم دهان به عنوان یک درمان موثر برای این اختلال است.

دستورالعمل ۲۰۱۵ توصیه لوازم خوراکی برای افرادی که آپنه خواب که می تواند یک را تحمل نمی CPAP دستگاه. این دستورالعمل لوازم متناسب را با گزینه های OTC تأیید می کند زیرا امکان تنظیم دقیق فک را فراهم می کند ، که باعث کیفیت بهتر خواب می شود.

چشم انداز چیست؟

برخی از داروهای خانگی و تغییر سبک زندگی برای آپنه خواب می توانند علائم را کاهش دهند. با این حال ، نباید درمان های سنتی را نادیده گرفت. داروهای تجویز شده و گاهی جراحی بخشی از رویکردهای لازم برای درمان این بیماری است.

قبل از ادامه درمان جایگزین ، گزینه های خود را با پزشک خود در میان بگذارید. اگر علائم شما بدتر شد ، سریعاً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

فهرست